
Biały irys
Kwitnąca wiśnia

Luksus nie jest przeciwieństwiem biedy, lecz wulgarności
Coco Chanel

Choć obecnie marka Creed kojarzona jest niemal wyłącznie z produkcją perfum, warto przypomnieć, że ów niezwykle popularny brand ceniony był na dworach królewskich jeszcze zanim wyprodukował swoją pierwszą wodę kolońską. Creed wkupił się w łaski króla Jerzego III jako dostawca luksusowych, skórzanych rękawic, których zapach miał spodobać się rządzącemu na tyle, żeby poprosić producenta o […]

Spoglądam na flakon. Przypomina nieco piersiówkę (dzięki stylowej skórzanej obwolucie) zwieńczoną buńczuczną rogatywką, czy też cylindrem. A może to dziób okrętu z rozwiniętym żaglem? Srebrny jeździec – logo marki obiecuje przygodę…Ot i cały sekret europejskiej przygody Korsykanina, zakończonej na polach Waterloo – elegancka piersiówka, wypełniona szampanem! Jak więc pachnie francuska przygoda według siódmej generacji angielskich […]

„Najbardziej prestiżowe perfumy Lutensa”, jak zwykło się pisać o przeraźliwie drogim i trudno dostępnym L’icendiaire, to opowieść o luksusie. Tak – o luksusie, bo z całą pewnością nie są to perfumy luksusowe w naszym, „opiniowym”, rozumieniu tego słowa. To luksus zinterpretowany pod dyktat i wyobrażenie próżniaczej kultury, dla której „sztuką” jest sięgnąć po drogie i […]